על ההיבטים הפסיכולוגים של מסחר בבורסה
כל פעולה אנושית כרוכה במרכיב פסיכולוגי. כאשר אנחנו בוחרים לסחור בבורסה אנחנו צריכים להתמודד עם מורכבות פסיכולוגית מורכבת מאוד של התמודדות עם אי וודאות ועם חרדות. פעמים רבות מסחר בבורסה מהווה משחק פסיכולוגי של מי ימצמץ ראשון ויבחר לקנות או למכור מניה מסוימת. ניתן לקשור את המסחר הזה גם לתחום של פסיכולוגיית ההמונים או הפסיכולוגיה החברתית אשר חוקרות שינויים והתנהגויות של קבוצות אנשים. כך למשל הדרך שבה קבוצה מסוימת פועלת (כמו למשל חברה מסחרית9 יכולה להשפיע על ירידות או עליות של שערים בבורסה ועל מידת הרווח שניתן לעשות בה.
על ההיבטים הפסיכולוגים של מסחר באופציות
ניתן לקשור בים הפסיכולוגיה של מסחר באופציות ובין שיווק של חברות. חברה שיודעת למתג את עצמה ולשווק את עצמה באופן חכם היא בדרך כלל גם חברה שתצליח למכור יותר אופציות שלה ולהגיע לרווחים רבים יותר בעת הנפקה בבורסה. כאשר אנחנו בוחרים לסחור בבורסה אנחנו צריכים להיות חכמים מאוד ורגישים לשינויים בהתנהגות של חברות ושל אנשים שכמנו סוחרים בבורסה. רגישות לפסיכולוגיה של הציבור ולהרגלי הצריכה שלו יכולים לסייע לנו לסחור באופן חכם יותר שיניב לנו הרבה יותר רווח.
על ההיבטים הפסיכולוגים של מסחר במניות
גם למסחר במניות יש הרבה מאוד היבטים פסיכולוגיים. ההיבטים הפסיכולוגיים של מסחר במניות כוללים נושאים כמו קונפורמיות, לחץ חברתי או טרנדים חברתיים. פעמים רבות אנשים יבחרו לסחור במניות שאנשים רבים בסביבה שלהם או שאנשים מפורסמים (כמו למשל שחקנים מפורסמים, זמרים או מובילי דעת קהל) בוחרים לסחור בהם גם. חברה אשר רוצה לקדם את המניות שלה חייבת ליצור את הרושם הפסיכולוגי שהיא חברה מצליחה מאוד ויוקרתית. יש הרבה מאוד דרכים לעשות זאת כאשר אחת הדרכים היא דרך שיווק חכם של החברה שלנו. לפעמים עדיף לבחור למתג את החברה שלנו כחברה מתקדמת מאוד בשביל שאנשים איכותיים יותר יסחרו בה. בעולם המסחר בבורסה תדמית, יוקרה ומיתוג הם נכסים חשובים מאוד וחשוב מאוד להשקיע ביצירה ובטיפוח שלהם כחלק מן השגרה.